domingo, 15 de junho de 2014

MARKETING PUBLIC / MARKETING PÚBLICO



 MARKETING PUBLIC

The Public marketng is the evolution of governmental, political and electoral communication. It is an area that covers a wide range of knowledge and activities, and can say that it is a concept in building process connected to five areas: Organizational Science, State and / or Government; Political and / or electoral and civil society organizations.

It is intended for government agencies (executive, legislative and judicial), political parties, permit utilities, municipalities, nonprofit institutions, and other companies that directly influence service delivery to citizens aiming to the public order.

For the development of a Public Marketing Plan, a systematic process, which starts with the identification of the needs of citizens, the analysis of the current situation and the environment, then setting objectives and marketing goals is necessary.

The consummation of the Plan Public Marketing, seizes the opportunities to meet the needs of citizens to contribute, not only for the social good, but also to the economic well through offers quality services, getting increased interest and satisfaction of the population, resulting in the voluntary acceptance.

It is worth noting the important relationship existing in this exchange process. The exchange for benefits, achievements and satisfaction. On one side the administrator, another citizen, who by obligation, pay your taxes and want to get back up. The qualification of this return directly influence the adoption of the mandate and manager.

http://www.pcsimportados.com.br



MARKETING PÚBLICO

O Marketng Público é a evolução da comunicação governamental, política e eleitoral. É uma área que abrange uma grande variedade de saberes e atividades, e pode-se dizer que é um conceito em processo de construção ligada a cinco áreas: Organizacional, Científica, Estado e/ou Governamental; Política e/ou Eleitoral e da Sociedade Civil Organizada.

É destinado aos órgãos governamentais (executivo, legislativo e judiciário), partidos políticos, permissionários de serviços públicos, autarquias, instituições sem fins lucrativos, entre outras empresas que influenciam diretamente na prestação de serviço ao cidadão tendo como objetivo o fim público.

Para o desenvolvimento de um Plano de Marketing Público, é necessário um processo sistemático, que se inicia com a identificação das necessidades dos cidadãos, a análise da situação atual e do ambiente, em seguida o estabelecimento de objetivos e de metas de marketing .

A efetivação do Plano de Marketing Público, aproveita as oportunidades para atender as necessidades dos cidadãos de forma a contribuir, não somente para o bem social, mas também para o bem econômico, através de ofertas de serviços de qualidade, obtendo aumento do interesse e da satisfação da população, resultando na aceitação voluntária.

Vale destacar a importante relação de troca existente neste processo. A troca por benefícios, realizações e satisfação. De um lado o administrador, de outro o cidadão, que por obrigação, paga seus impostos e deseja receber o retorno à altura. A qualificação desse retorno influência diretamente na aprovação do mandato e do gestor.

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